• Tel: 0596 23 44 12
  • Mail: info@medipio.nl
  • Tel: 0596 23 44 12
  • Mail: info@medipio.nl

Landingspagina's

Het hebben van een landingspagina

Heb jij een webwinkel of biedt jouw bedrijf meerdere diensten aan dan is het raadzaam om van landingspagina’s gebruik te maken. Dit zijn pagina’s waar de bezoeker vanuit een zoekmachine of een mailing op terecht komt. Er zijn vele voordelen bij het gebruik van een landingspagina. Deze kunnen je meer bezoekers opleveren en dit zal dan zorgen voor meer omzet. Een landingspagina is wel iets waar aandacht aan besteedt dient te worden. Heb je een goede landingspagina dan zal deze goed converteren. Genoeg reden om het eens te proberen.

Het opzetten van een landingspagina

Het doel van een landingspagina is om meer bezoekers naar jouw website te krijgen en deze vervolgens sneller een aankoop te laten doen of een dienst af te laten nemen. Stel je hebt een webwinkel in games. Een klant is op zoek naar een specifieke game voor de PC. Wanneer je een klant terecht laat komen op de homepage van je webwinkel moet deze nog vele stappen zetten om de game te vinden. Er zullen meerdere categorieën aangeklikt dienen te worden om de game te vinden of er moet een zoekopdracht uitgevoerd worden. Dit kan een klant afschrikken. Het mooiste is om de klant meteen te tonen wat deze zoekt. Daar is de landingspagina voor.

Het opstellen van een goede pagina

Wanneer er een landingspagina voor een game gemaakt wordt dan ziet de klant meteen waar hij of zij naar op zoek is. Een goede landingspagina laat niet alleen het artikel zien maar geeft ook meteen alle voordelen weer. De pagina dient ook in dezelfde stijl te zijn als de webwinkel of de website. Dit aangezien de klant bij het bestelproces (het winkelwagentje) dezelfde stijl wil zien als bij de landingspagina.
Op een goede pagina staat duidelijk het artikel afgebeeld. Bij een game zou je daarnaast een mooie trailer en een paar fraaie screenshots kunnen tonen. Je laat de sterke punten van de game zien. Dit moet zorgen voor een snellere aankoop. Daarnaast laat je de voordelen van jouw webwinkel of bedrijf op de pagina zien. Hierbij kun je denken aan de snelle levering, de lage prijs en de goede service. Heb je een klantenservice laat dan ook duidelijk de contactgegevens zien. De klant ziet dan op één pagina meteen het artikel waar hij of zij naar op zoek is. Daarnaast worden er direct alle redenen getoond waarom het artikel bij jouw webwinkel of bedrijf aangeschaft dient te worden.

De vele nieuwe mogelijkheden

Wanneer er een goede pagina is dan geeft vele nieuwe mogelijkheden. De pagina zou bijvoorbeeld een eigen domeinnaam kunnen krijgen. Een landingspagina heeft daarnaast vaak een snellere laadtijd. Dit zijn allemaal zaken die gunstig zijn voor de zoekmachines. Dit zal betekenen een hogere positie in de zoekmachines. Er is geen voordeligere manier van reclame maken. Wanneer je hoog in een zoekmachine staat zal dit vele extra bezoekers betekenen. Het is dus een eenmalige investering die veel kan opleveren over een langere termijn.

Duidelijk resultaten meten

Wat ook een voordeel is dat zijn de resultaten die duidelijk kunnen worden gemeten. Stel je maakt een folder die wordt verspreidt. Wanneer je daar alleen het webadres van de homepage opzet dan weet je niet welke klanten er door de folder op je website zijn gekomen. Maak je een speciale landingspagina voor de folder dan is dit wel goed te meten. Je kunt dan ook nog eens een speciale pagina maken die aansluit op de folder. Hier zet je dan bijvoorbeeld alle artikelen op die ook in de folder te vinden zijn. Deze pagina geef je een eigen domeinnaam en hier laat je Google Analytics de metingen verrichten. Meteen zie je dan hoeveel mensen deze pagina bezoeken. Dit geeft je een goed beeld van het effect van de folder.

Voor iedere webwinkel en website zijn er landingspagina’s te maken

Een landingspagina is voor iedere webwinkel en website te maken. Heb je een leuke actie gepland dan is het verstandig om hier een eigen pagina voor aan te maken. Dit zal de klanten meteen laten zien waar ze naar op zoek zijn. Een goede pagina kan zich ook onderscheiden van de rest van je webwinkel of website. Dus meer informatie wat kan zorgen voor een snellere conversie.
Experimenteer ook met de landingspagina’s. Je zal zien dat een andere kleur voor de aankoopknop zelfs verschil kan maken. Wanneer je eenmaal de voordelen van het gebruik van de landingspagina’s hebt gezien dan zal je deze veel vaker gaan gebruiken. Het zijn immers pagina’s die voor veel extra bezoekers en omzet kunnen zorgen. Daarnaast zijn de landingspagina’s relatief voordelig te maken.

Ebook 27 website geheimen
  • 27 toffe geheimen onthult
  • Krijg meer succes met je website
  • Voor beginners en experts
  • Helemaal gratis
  • Direct downloaden