• Tel: 0596 23 44 12
  • Mail: info@medipio.nl
  • Tel: 0596 23 44 12
  • Mail: info@medipio.nl
Gevonden worden in zoekmachines is van groot belang

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Betere Google vindbaarheid

Medipio heeft een ruime ervaring op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Wij zijn een specialist in zowel on-page als off-page optimalisatie. Je kunt bij ons dus terecht voor het complete pakket. Het analyseren en optimaliseren van jouw website alsmede het opbouwen van een zo natuurlijk mogelijk linkprofiel is bij ons in goede handen. Ook kun je bij ons terecht voor goed geschreven content die zowel de bezoekers als de zoekmachines weet te overtuigen.

Meer bezoekers

Iedereen wil uiteraard zoveel mogelijk gerichte bezoekers naar zijn website of webshop trekken. Daarvoor moet je dus zo hoog mogelijk in de zoekresultaten van zoekmachines als Google komen te staan. Om dat te realiseren, moet jouw website of webwinkel voor die zoekmachines worden geoptimaliseerd. De zoekmachines moeten de inhoud van jouw website of webshop naar de juiste waarde weten te schatten zodat deze zo goed mogelijk wordt geïndexeerd en gewaardeerd. Laten we even uitleggen wat er nodig is om hoger in Google te komen.

Hoger in Google

Om hoger in de zoekresultaten van Google te komen, moet de website of webwinkel goed kunnen worden doorzocht door de zoekmachines. Ook moet de inhoud van de website zo worden gemaakt dat deze optimaal aansluit bij de doelgroep. De zoekmachines moeten ook goed kunnen zien wat de meest belangrijke delen van de inhoud van de website zijn. Verder is het noodzakelijk om te zorgen voor relevante links van goede kwaliteit. Deze wijzen de zoekmachines namelijk op de aanwezigheid en het belang van de website of webshop.

SEO

Voor het optimaliseren van een website of webshop wordt vaak de afkorting SEO gebruikt. Deze komt van het Engelse woord Search Engine Optimization. Zoekmachine optimalisatie wordt verdeeld in twee disciplines: on-page en off-page optimalisatie. Voordat er met de SEO kan worden begonnen, moet er worden gekeken naar de zoekwoorden.

Zoekwoorden

Om te zorgen dat de zoekmachine optimalisatie zich richt op de zoekopdrachten die het beste aansluiten bij de inhoud en het doel van de website of webshop, voeren we altijd eerst een zoekwoordenonderzoek uit. Hierbij kijken we met verschillende tools zoals de Google Adwords Zoekwoordplanner, KWfinder en UberSuggest naar de hoeveelheid zoekopdrachten met de woorden waar de website of webwinkel op wil worden gevonden. Ook zoeken we naar de meest relevante synoniemen en combinaties van zoekwoorden.

Gebruik maken van onze diensten?

Vrijblijvend een afspraak maken

Of bel 0596 - 234412

On-page optimalisatie

De on-page optimalisatie betreft het optimaliseren van de inhoud en de techniek van de website. Zoekmachines moeten de website of webwinkel zo makkelijk mogelijk kunnen doorzoeken. Ook moet de inhoud (content) zoveel mogelijk worden toegespitst op de zoekwoorden en synoniemen. Daarnaast moet de content van de website zodanig aan de zoekmachines worden gepresenteerd dat het duidelijk is wat de meest belangrijke onderdelen van de inhoud zijn. Dat kan onder meer door middel van goed doordachte semantische opmaak, gestructureerde data en interne links.

Off-page optimalisatie

Onder off-page zoekmachine optimalisatie verstaan we het verbeteren en optimaliseren van het linkprofiel van de website. Dit bestaat onder meer uit linkbuilding en een analyse van de huidige links in combinatie met de inhoud en doelstellingen van de website. De hoeveelheid links, de relevantie en autoriteit van die links een behoorlijk grote invloed heeft op de rankings in de zoekmachines.

Linkbuilding

Zoekmachines als Google gaan er van uit dat links op een natuurlijke wijze worden geplaatst: een webmaster ziet een andere website die hij interessant vindt en met zijn bezoekers wil delen. Hij plaatst dan een link op zijn eigen website naar die andere website en vertelt er misschien ook nog wat over. Dat is een spontaan en natuurlijk geplaatste link. Omdat iedereen graag zoveel mogelijk bezoekers (en dus ook links heeft) heeft, is men ooit begonnen om het lot een beetje te helpen door die links bij anderen aan te gaan vragen. Dat ging nog verder door zelfs geld voor die links te betalen of door het bouwen van speciale websites om daar zelf links op te kunnen plaatsen. Dat zijn uiteraard geen natuurlijke links meer. Maar zolang het een linkbuilder lukt om dit er voor Google als een natuurlijk opgebouwd linkprofiel uit te laten zien, is er niets aan de hand. Ook de linkbuilders van Medipio zijn bedreven in dit soort linkbuilding. Wij zijn dagelijks bezig met het analyseren, opbouwen en onderhouden van de linkprofielen van onze opdrachtgevers.

REFERENTIES

Ebook 27 website geheimen
  • 27 toffe geheimen onthult
  • Krijg meer succes met je website
  • Voor beginners en experts
  • Helemaal gratis
  • Direct downloaden